Sortida al Delta de l'Ebre- Cicle Superior

L'últim dia abans de les vacances de Setmana Santa vam anar d'excursió al Delta de l'Ebre.

Vam sortir de Cornudella a les 8:30 del matí per anar a Deltebre, un poble del Delta. Quan vam arribar vam anar a esmorzar a l'Ecomuseu, on també ens van deixar les bicis per anar a fer un recorregut. Ja que anàvem amb bicis haviem de portar cascos i una armilla fluorescent.

La ruta amb bici va ser molt divertida! Després de sortir del poble, vam seguir un caminet pel costat del riu. A mig camí vam parar per veure des d'un pont l'Illa de Gràcia, un tros de terra (com 11 camps de futbol!) al mig del riu Ebre. Des d'allà vam poder veure els primers ocells típics del Delta, i al fons, les muntanyes dels Ports.

Vam tornar a agafar les bicicletes fins al poble més petit del Delta, Balada. Allà vam parar per beure aigua, jugar una mica al parc i descansar. Després vam tornar cap a l'Ecomuseu.

Vam deixar les bicis i vam pujar a l'autobús, però encara no marxavem cap a casa! Ens van portar al costat del riu Ebre per dinar. Després de dinar vam poder jugar.

Després de dinar vam agafar un vaixell desde l’embarcador del Deltebre fins a la desembocadura del riu, vam veure ànecs i ocells amb uns prismàtics que ens van deixar.

De tornada amb el vaixell ens vam parar a un embarcador a Riumar i desde allà vam caminar fins al autobús, que ens va portar fins a la platja de Riumar. Des d'allà vam caminar fins a un mirador en el qual vam veure flamencs! Haviem de parlar en veu baixa. Vam descobrir moltes curiositats dels flamencs.

Després vam caminar fins l'autobús per marxar a les 5:30, primer van baixar a Alforja la Carolina, el Jose, el Pau, el Bili i la Lua, després vam seguir fins arribar a Cornudella a les 6:45.